Hardlopen schema

Als je met een bepaald doel traint, kan hardlopen met een schema je daarbij helpen. Als je meedoet aan een hardloopevenement, of dat nu je eerste 5 km wedstrijd is of een marathon wil je het beste uit jezelf halen. Maar wat is het beste voor jou precies? Hoe zorg je dat je niet teveel maar ook zeker niet te weinig traint? Run-Inn Utrecht helpt je met het opstellen van een uniek persoonlijk trainingsprogramma. Helemaal afgestemd op jouw wensen, ambities en mogelijkheden. Je kunt kiezen voor een 12 weken schema of voor het 12 weken schema plus 1 uur individuele training met daarin een loopanalyse en aandacht voor je looptechniek. Daarna ga je zelf hardlopen met je schema. Schematisch trainen kan je hier verder in brengen.

Conditie opbouwen

Bij de beginnerscursus ga je ook hardlopen met een schema. In 14 weken ervaar je hoe leuk en ontspannen hardlopen kan zijn. De cursus draait vooral om lekker lopen maar ook aandacht voor trainingsopbouw, warming up en cooling down. Ook letten we goed op je houding en coördinatie. Je krijgt tips, bijvoorbeeld over schoenen, kleding en voeding. Er wordt wekelijks onder begeleiding getraind en daarnaast train je een of twee keer per week zelfstandig volgens een persoonlijk trainingsschema.  Het schema geeft handvatten en helpt je op je conditie op te bouwen en kunnen je gewrichten, spieren en pezen wennen aan de schokbelasting. De groep bestaat uit maximaal 8 deelnemers dus er is genoeg ruimte voor persoonlijk advies en begeleiding.


Hardloopen schema